Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 07, listopad 2014 08:40
Na wstępnej liście rankingowej z dn. 30.10.2014r. jest 48 projektów powiatowych i 106 gminnych. Obejmują one łącznie 384 km dróg (powiaty - 172,5 km, gminy - 211,6 km). Zadania z największą punktacją na liście rankingowej mają szansę na dofinansowanie rządowe. Pełne listy są dostępne pod banerem „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych”.
W ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” na 2015 rok wpłynęło do wojewody mazowieckiego 171 wniosków. 17 z nich nie spełniło wymogów formalnych. Komisja przy wojewodzie oceniała projekty według następujących kryteriów:
- wpływu inwestycji na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym (0-10 punktów od każdego z członków komisji),
- spójności z siecią dróg województwa (0-7 punktów),
- współpracy z innymi podmiotami przy realizacji zadania (0-5 punktów),
- odbudowy drogi zniszczonej w wyniku klęsk żywiołowych (0-5 punktów),
- wpływu inwestycji na rozwój obszarów wiejskich (0-5 punktów),
- wpływu na poprawę dostępności komunikacyjnej lokalnych ośrodków gospodarczych, atrakcyjność inwestycyjną i rynek pracy (0-3 punkty),
- wpływu na poprawę dostępności komunikacyjnej instytucji publicznych (0-3 punkty),
- wpływu na realizację zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli (0-2 punkty).
Ostateczna lista rankingowa ogłoszona zostanie do 28 listopada. Minister administracji i cyfryzacji zatwierdzi listę zakwalifikowanych wniosków do 20 grudnia 2014 roku. więcej pod linkiem http://mazowieckie.pl/pl/aktualnosci/aktualnosci/29193,Drogi-lokalne-w-2015-roku-wstepna-lista-rankingowa.html
Projekt złożony przez Gminę Olszewo-Borki pn. “Przebudowa dróg gminnych pomiędzy drogą krajową nr 61 i drogą powiatową nr 2547W wraz z budową infrastruktury wodno-kanalizacyjnej w msc. Grabowo i Olszewo-Borki gm. Olszewo-Borki” uplasował się na 1. miejscu w kategorii “drogi gminne”. Wartość całej inwestycji to 6,815mln zł w tym dotacja z NPPDL 3,0 mln zł. W ramach niniejszego projektu zostaną przebudowane drogi gminne o łącznej dł. 3934,50mb wraz z ciągami pieszo-rowerowymi, wymianą lamp oświetleniowych oraz infrastruktura wodno-kanalizacyjna. Przedmiotowy wniosek o dofinansowanie obejmuje Etap I do wykonania w 2015 r., zakładający wykonanie następującego zakresu robót:
1) Olszewo – Borki ul. Dojazdowa
- jezdnia szer. 5,5m, dł. 581,60mb nawierzchnia wykonana z betonu asfaltowego (nakładka)
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, 117m2 wykonany z betonowej kostki brukowej
- ścieżka rowerowa szer. 2,5m, 1409m2wykonana z betonu asfaltowego
- zatoka autobusowa szer. ~3m, 196m2 wykonana z kostki kamiennej
- wjazdy bramowe 16szt. 50m2 wykonane z betonu asfaltowego; 2szt. 28m2 wykonane z betonowej kostki brukowej
- wymiana 12 lamp oświetleniowych na energooszczędne
2) Olszewo – Borki ul. 3-go Maja (od ul. Lelewela do ul. Dojazdowej)
- ciągi piesze szer. ~1,5-2m, 261m2 wykonane z betonowej kostki brukowej
- utwardzenie gruntu, 233m2 wykonane z betonowej kostki brukowej
- wjazdy betonowe 14szt. 195m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 12 lamp oświetleniowych na energooszczędne
3) Grabowo i Olszewo - Borki ul. 3-go Maja (pozostała część ulicy: od ul. Dojazdowej do ul.ks.J.Popiełuszki)
- jezdnia szer. 5,5m, dł. 712,60m wykonana z betonu asfaltowego,
- ścieżka rowerowa szer. 2,5m, 1606m2 wykonana z betonu asfaltowego,
- miejsca postojowe szer. ~5,0-6,0m, 421m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wjazdy bramowe 44szt. 480m2 wykonane z betonu asfaltowego i 2 szt. 53m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 16 lamp oświetleniowych na energooszczędne
4) Olszewo – Borki ul. Czwartaków
- jezdnia szer. 5m, dł. 247,20mb nawierzchnia wykonana z kostki betonowej brukowej
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, 504m2 wykonany z betonowej kostki brukowej
- wjazdy bramowe 26 szt. 161m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 6 lamp oświetleniowych na energooszczędne,
5) Olszewo – Borki ul. Kosynierów
- jezdnia szer. 5m, dł. 249,60mb nawierzchnia wykonana z betonowej kostki brukowej
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, 481m2 wykonany z betonowej kostki brukowej
- wjazdy bramowe 30szt. 186m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 7 lamp oświetleniowych na energooszczędne,
- montaż szafki elektrycznej sterowniczej na słupie – 1szt.
6) Olszewo – Borki ul. Traugutta
- jezdnia szer. 5m, dł. 224,55mb nawierzchnia wykonana z betonowej kostki brukowej,
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, 515m2 wykonany z betonowej kostki brukowej,
- wjazdy bramowe 16szt. 100m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 6 lamp oświetleniowych na energooszczędne,
7) Olszewo – Borki ul. Gabriela Narutowicza
- jezdnia szer. 5m, dł. 168,55mb wykonana z betonu asfaltowego,
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, 432m2 wykonany z betonowej kostki brukowej,
- wjazdy bramowe 13szt. 82m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 4 lamp oświetleniowych na energooszczędne
8) Olszewo – Borki ul. Joachima Lelewela
- jezdnia szer. 5m, dł. 451mb wykonana z betonu asfaltowego,
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, dł. 1728m2 wykonany z betonowej kostki brukowej,
- wjazdy bramowe 28szt. 355m2 wykonane z betonu asfaltowego,
- wymiana 7 lamp oświetleniowych na energooszczędne
9) Olszewo – Borki ul. Jana Długosza
- jezdnia szer. 5,5m, dł. 358m wykonana z betonu asfaltowego,
- ciąg pieszy szer. ~1,5-2m, 824m2 wykonany z betonowej kostki brukowej,
- ścieżka rowerowa szer. 2,5m, 948m2 wykonana z betonu asfaltowego,
- wjazdy bramowe 16szt. 184m2 wykonane z betonowej kostki brukowej,
- wymiana 5 lamp oświetleniowych na energooszczędne
10) Grabowo ul. Ks. Jerzego Popiełuszki
- wymiana 16 lamp oświetleniowych na energooszczędne,
- montaż szafki elektrycznej sterowniczej na słupie – 1szt.
Dodatkowo przy uzyskaniu dofinansowania gmina wykona środkami własnymi uzupełnienia infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na przebudowywanych odcinkach dróg.
Po zakończeniuEtapu I gmina będzie występowała o dofinansowanie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na rok 2016 Etapu II, obejmującego przebudowę ul. ks. Jerzego Popiełuszki w Grabowie wraz z budową dróg przyległych. Rozbicie tej inwestycji na dwa etapy wynika z konieczności zbudowania w msc. Grabowo wzdłuż ul. ks.J.Popiełuszki kanalizacji sanitarnej.