Rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 30, styczeń 2020 14:29
Od dnia 2 marca 2020r. prowadzona będzie rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych których organem prowadzącym jest gmina Olszewo Borki na rok szkolny 2020/2021 (Na podstawie art. 154 ust. 1 pkt 1 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia- Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2019r., poz.1148tj)
1. Postępowanie rekrutacyjne prowadzi się na kolejny rok szkolny. Do klas I przyjmowane są:
• dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2013) – objęte obowiązkiem szkolnym,
• dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2014) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko
korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma
rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej
o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
2. Dziecko, które roku szkolnym 2020/2021 realizuje obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej innej niż szkoła w obwodzie której mieszka, jest przyjmowane na wniosek rodziców do klasy I tej szkoły bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego. Wniosek, o którym mowa powyżej, składa się do dyrektora szkoły w terminie do 28 lutego 2020 r.
3. Druki wniosków rekrutacyjnych dostępne są na stronie internetowej www.olszewo-borki.pl lub w siedzibie placówki oświatowej.
4. Nabór prowadzi się zgodnie z zarządzeniem nr 5/2020 Wójta Gminy Olszewo- Borki.
Harmonogram czynności:
• od 2 do 16 marca 2020r. przyjmowanie wniosków,
• 20 marca 2020r. opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
• od 23 do 30 marca 2020r.złożenie potwierdzenia woli zapisu kandydata,
• 31 marca 2020r opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych
• od 1 kwietnia 2020r. procedura odwoławcza.
5. Rodzice kandydatów składają do właściwego sekretariatu wypełniony wniosek wraz
z niezbędnymi załącznikami potwierdzającymi spełnianie kryteriów przez kandydata określonymi w Uchwale Rady Gminy.
6. Postępowanie rekrutacyjne prowadzić będzie Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki oświatowej.
7. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do właściwej instytucji
o potwierdzenie złożonych informacji we wniosku.
8. Rodzicom (prawnym opiekunom) przysługuje prawo odwołania od rozstrzygnięcia komisji,
w terminie 7 dni do dyrektora placówki.
9. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania.
10. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia 2020 r.