Nabór deklaracji mieszkańców o dofinansowanie kosztów związanych z utylizacją azbestu
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 10, styczeń 2018 12:35
Urząd Gminy w Olszewie-Borkach informuje mieszkańców posiadających wyroby zawierające azbest (eternit), że można ubiegać się o dofinansowanie kosztów związanych z utylizacją azbestu. Gmina zamierza pozyskać środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, które przyznawane są w ramach programu pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego”.
Odbiór i utylizacja płyt azbestowych finansowane będą ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z budżetu Gminy Olszewo-Borki.
Dofinansowanie nie obejmuje kosztów wykonania nowych pokryć dachowych oraz kosztów związanych z demontażem starej konstrukcji dachu.
O dofinansowanie kosztów związanych z utylizacją azbestu mogą ubiegać się mieszkańcy posiadający zdemontowane pokrycie dachowe z płyt azbestowych (eternitu) lub planujący demontaż tego pokrycia dachowego w 2018 roku.
W związku z powyższym mieszkańcy (właściciele nieruchomości) zainteresowani takim dofinansowaniem w 2018 roku proszeni są o złożenie w terminie do dnia 31 stycznia 2018 roku stosownych dokumentów, tj.:
1) deklaracja udziału w naborze o dofinansowanie (do pobrania),
2) informacja o wyrobach zawierających azbest (do pobrania),
3) oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych (do pobrania).
W pierwszej kolejności uwzględniane będą wnioski tych mieszkańców, którzy posiadają już zdjęte płyty azbestowe oraz zamierzają zdjąć w terminie do dnia 30 czerwca 2018r.
Na podstawie uzyskanych informacji zostanie złożony wstępny wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie prac polegających na usuwaniu odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Olszewo-Borki.
Warunkiem odebrania i przekazania eternitu do utylizacji jest otrzymanie dotacji z WFOŚiGW.
Deklaracje przystąpienia do programu rozpatrywane będą według kolejności wpływu do Urzędu Gminy.