Rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 04, kwiecień 2017 08:52
Od dnia 6 kwietnia prowadzona będzie rekrutacja do pierwszych klas szkół podstawowych których organem prowadzącym jest gmina Olszewo Borki na rok szkolny 2017/2018
(Na podstawie art. 133 ust. 4-6 i art. 154 ust. 1 pkt 1 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia- Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r., poz. 59)
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzi się na kolejny rok szkolny. Do klas I przyjmowane są:
- · dzieci 7 letnie (urodzone w roku 2010) – objęte obowiązkiem szkolnym,
- · dzieci 6 letnie (urodzone w roku 2011) – zgodnie z wolą rodziców, jeżeli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzednim roku szkolnym, w którym ma rozpocząć naukę w szkole albo posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej
- o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.
2. Dziecko, które roku szkolnym 2016/2017 realizuje obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej innej niż szkoła w obwodzie której mieszka, jest przyjmowane na wniosek rodziców do klasy I tej szkoły bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego. Wniosek, o którym mowa powyżej, składa się do dyrektora szkoły w terminie do 5 kwietnia 2017 r.
- Druki wniosków rekrutacyjnych dostępne są na stronie internetowej www.olszewo-borki.pl lub w siedzibie placówki oświatowej.
- Nabór prowadzi się zgodnie z zarządzeniem nr 23/2017 Wójta Gminy Olszewo- Borki. Harmonogram czynności:
- od 6 do 20 kwietnia przyjmowanie wniosków,
- 28 kwietnia opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
- od 28 kwietnia do 8 maja złożenie potwierdzenia woli zapisu kandydata,
- 9 maja opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych
- od 10 maja procedura odwoławcza.
- Rodzice kandydatów składają do właściwego sekretariatu wypełniony wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami potwierdzającymi spełnianie kryteriów przez kandydata.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzić będzie Komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki oświatowej.
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się do właściwej instytucji o potwierdzenie złożonych informacji we wniosku.
- Rodzicom (prawnym opiekunom) przysługuje prawo odwołania od rozstrzygnięcia komisji, w terminie 7 dni do dyrektora placówki.
- Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające, które powinno zakończyć się do końca sierpnia 2017 r..