Analiza rynku - Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z terenu gminy Olszewo-Borki
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 22, sierpień 2018 07:56
Olszewo-Borki, dn. 22.08.2018r.
RSOŚ.271.1.2018
OGŁOSZENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Zamawiający Gmina Olszewo-Borki z siedzibą: 07-415 Olszewo-Borki, ul. Wł. Broniewskiego 13 ogłasza wybór oferty najkorzystniejszej w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 ze zm.) o wartości szacunkowej poniżej 30.000 euro na zadanie pn.: „Usuwaniei unieszkodliwianie azbestu z terenu gminy Olszewo-Borki”.
Wybrano ofertę złożoną przez:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Zambrowie
z siedzibą: 18-300 Zambrów, ul. Polowa 19
cena ofertowa brutto za odbiór, załadunek, transport i unieszkodliwienie 1 Mg wyrobów zawierających azbest: 329,40 zł (słownie: trzysta dwadzieścia dziewięć złotych 40/100)
W toku prowadzonego postępowania oferty złożyli także następujący wykonawcy:
RENOVO S.C. Krzysztof Łoziński, Piotr Malinowski 91-498 Łódź, ul. Herlinga Grudzińskiego 48 m. 8
ŚRODOWISKO I INNOWACJE Sp. z o.o. 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 15
Logistyka Odpadów Sp. z o.o. 40-085 Katowice, ul. Adama Mickiewicza 29
Z.G.K. GRONEKO Sp. z o.o. Mikorzyn 19, 87-732 Lubanie
Dziękujemy za zainteresowanie i złożenie oferty. Zapraszamy do udziału w kolejnych postępowaniach realizowanych przez Gminę Olszewo-Borki.
Olszewo-Borki, dn. 8 sierpnia 2018r.
RSOŚ.271.1.2018
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Wójt Gminy Olszewo-Borki zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z terenu gminy Olszewo-Borki”.
I. Tryb udzielenia zamówienia:
- Postępowanie jest prowadzone na podstawie art. 4 pkt 8 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 roku – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej ,,ustawą Pzp” i ma na celu dokonanie wyboru oferty zgodnie z zasadą konkurencyjności.
- Szacunkowa wartość zamówienia jest niższa niż równowartość w złotych polskich kwoty 30.000,00 euro, obliczona na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 2477).
II. Opis przedmiotu zamówienia: - Przedmiotem zamówienia jest usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest (płyty azbestowo-cementowe faliste stosowane w budownictwie) z nieruchomości położonych na terenie gminy Olszewo-Borki.
Zakres usługi obejmuje: pakowanie (na terenie nieruchomości), załadunek, transport (z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwienia) i przekazanie do unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Olszewo-Borki w szacowanej ilości 113,245 Mg.
- Usługę należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź zwiększenia zakresu prac zleconych do wykonania zgodnie z bieżącymi potrzebami. Wskazane ilości przedmiotu zamówienia są tylko orientacyjnymi ilościami i mogą ulec zmianie uwzględniając fakt, że podstawą do ich określenia są wnioski właścicieli nieruchomości.
- Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
1) odpowiednie zapakowanie wyrobów zawierających azbest, tj. min. ułożenie ich na paletach i zabezpieczenie folią,
2) ważenie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest przy użyciu własnych, posiadających legalizację urządzeń,
3) załadunek odpowiednio zapakowanych wyrobów zawierających azbest oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z odpadów zawierających azbest i oczyszczenie go z pyłu azbestowego w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska,
4) transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsca ich unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych,
5) rozładunek i przekazanie wyrobów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów,
6) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków zamówienia i stanu miejsc wykonania przedmiotu zamówienia,
7) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu własnym kosztem i staraniem ustali terminy odbioru wyrobów zawierających azbest z właścicielami poszczególnych posesji, na których wyroby te są składowane, co najmniej z tygodniowym wyprzedzeniem.
Wykaz nieruchomości określający lokalizację i dane właścicieli posesji, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest Wykonawca otrzyma po podpisaniu umowy.
- W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:
1) uzyskania z każdej nieruchomości protokołu odbioru wyrobów zawierających azbest, którego jeden egzemplarz Wykonawca przekaże Zamawiającemu
Protokół w szczególności powinien zawierać następujące dane: imię i nazwisko właściciela posesji, adres odbioru wyrobu zawierającego azbest, datę odbioru oraz wagę odbieranego wyrobu zawierającego azbest i dane odbiorcy.
Wykonawca zobowiązany jest do zważenia odbieranych wyrobów zawierających azbest na każdej posesji.
2) prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej art. 66 i 67 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2018r. poz. 21 ze zm.) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973),
3) wykonania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, przekazania Zamawiającemu po wykonaniu usługi stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia,
a w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu:
- karty przekazania odpadów osobno dla każdego z właścicieli nieruchomości, z których odebrano wyroby zawierające azbest oraz kartę przekazania wyrobów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych zgodne z obowiązującymi przepisami,
- pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów zawierających azbest oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest(Dz. U. Nr 71, poz. 649),
- dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) potwierdzającej usunięcie wyrobów zawierających azbest z poszczególnych nieruchomości, wykonanej w sposób umożliwiający identyfikację nieruchomości (2-4 fotografie charakteryzujące zakres wykonanych prac).
6. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, materiały i usługi niezbędne do jego kompleksowego wykonania i przekazania Zamawiającemu. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przeprowadził szczegółową wizję w terenie miejsc wykonywania usługi w celu ustalenia pełnego zakresu prac związanych z przygotowaniem oferty i realizacją zamówienia.
7. Wszelkie działania lub czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur określonych
w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia, Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia.
8. Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zapytaniem ofertowym oraz zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
9. W ofercie należy podać cenę (cena netto, podatek VAT, cena brutto) obejmującą pakowanie, załadunek, transport na składowisko oraz przekazanie odpadów do unieszkodliwienia na składowisku 1 Mg odpadów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków znajdujących się na terenie gminy Olszewo-Borki.
10. Zadanie realizowane będzie z dofinansowaniem ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
III. Wymagany termin realizacji zamówienia:
Zamówienie należy zrealizować w terminie do dnia 15 października 2018r.
IV. Warunki udziału w postępowaniu:
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj.: posiadają stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności związanej z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest,
2) posiadają umowę z podmiotem prowadzącym składowisko odpadów niebezpiecznych na przyjęcie w okresie realizacji zamówienia przewidzianej ilości odpadów zawierających azbest, bądź posiadają własne składowisko odpadów niebezpiecznych oraz odpowiednie zezwolenia na prowadzenie takiego składowiska,
3) posiadają niezbędną wiedzę i odpowiednie doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia (warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej 3 usługi polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest oraz załączy dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie),
4) dostarczą wymaganą kompletną dokumentację ofertową.
- Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie oświadczeń i dokumentów, określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym, które Wykonawcy muszą złożyć.
V. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty: - Formularz oferty według załączonego wzoru – załącznik nr 1,
- Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2.1 i 2.2,
- Stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z obowiązującymi przepisami, m.in. zezwolenie na transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, bądź umowy z podmiotami posiadającymi takie zezwolenia,
- Umowę z podmiotem prowadzącym składowisko odpadów niebezpiecznych na przyjęcie w okresie realizacji zamówienia przewidzianej ilości odpadów zawierających azbest, bądź w przypadku posiadania własnego składowiska odpadów niebezpiecznych – odpowiednie zezwolenia na prowadzenie takiego składowiska,
- Wykaz co najmniej 3 usług zrealizowanych w zakresie przedmiotu zamówienia w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 3,
- Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
- Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4,
- Jeżeli ofertę pospisuje pełnomocnik lub upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, do oferty należy dołączyć w oryginale pełnomocnictwo do podpisania oferty.
VI. Opis sposobu przygotowania oferty:
- Jeden Wykonawca może złożyć jedną jednowariantową ofertę zgodną z przedmiotem zamówienia (wg załączonego wzoru), Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych – złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
- Wykonawca powinien zapoznać się ze wszystkimi informacjami zawartymi w ogłoszeniu w celu prawidłowego przygotowania oferty.
- Złożona oferta powinna być zgodna z wymaganiami ogłoszenia pod rygorem jej odrzucenia.
- Oferta musi obejmować całość zamówienia.
- Ofertę stanowi komplet wszystkich wymaganych dokumentów:
- oferowane warunki realizacji zamówienia muszą być złożone na załączonym formularzu ofertowym, do którego należy załączyć wszystkie wymagane dokumenty,
- w przypadku, gdy Wykonawca, dołącza kopię dokumentu, powyższa kopia winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (upoważnionego przedstawiciela), poświadczenie za zgodność winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu np. wraz z imienną pieczęcią.
- Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, w maszynopisie lub czytelnym pismem odręcznym.
- Cena podana w złożonej ofercie ma być podana cyfrowo i słownie.
- Ewentualne poprawki w ofercie muszą być sygnowane podpisem Wykonawcy.
VII. Kryteria i sposób oceny ofert: - Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny brutto oferty.
- Wykonanie zamówienia zostanie powierzone Wykonawcy, którego oferta będzie najkorzystniejsza pod względem kryterium opisanego w ust. 1 oraz będzie spełniała wszystkie wymagane warunki.
VIII. Opis sposobu obliczenia ceny w składanej ofercie: - Jako cenę ofertową przyjmuje się cenę netto powiększoną o podatek VAT.
- Wykonawca poda w ofercie wynagrodzenie brutto, które oczekuje otrzymać za wykonanie przedmiotu zamówienia – cena oferty powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, tj. pakowanie, załadunek, transport i przekazanie do unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Olszewo-Borki.
- Cena oferty ma być podana w złotych polskich na termin składania ofert oraz będzie obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
- Każda podana cena ma być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
IX. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert: - Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej i zabezpieczonej kopercie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20 sierpnia 2018r. do godz. 1200 w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Olszewie-Borkach, 07-415 Olszewo-Borki, ul. Wł. Broniewskiego 13, pok. 18 (sekretariat na I piętrze), zgodnie
z załączonym formularzem ofertowym, w następujących formach: osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego.
Koperta powinna być opisana w następujący sposób:
Oferta dotyczy zadania pn.: „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z terenu gminy Olszewo-Borki”. Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert. |
- Oferty złożone po terminie określonym w ust. 1 nie będą brane pod uwagę w dalszej ocenie.
- O ważności oferty decyduje data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego.
- Zamawiający nie przewiduje organizacji publicznej sesji otwarcia ofert.
X. Dodatkowe informacje: - Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Oferenta do uzupełnienia oferty lub złożenia wyjaśnień do treści złożonej oferty na każdym etapie postępowania.
- Zamawiający może poprawić oczywiste omyłki pisarskie lub rachunkowe w treści złożonych ofert.
- Zamawiający nie będzie rozpatrywał ofert niespełniających warunków udziału w postępowaniu oraz ofert niekompletnych.
- Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
- Oferty niezgodne z zapytaniem ofertowym zostaną odrzucone, a złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
XI. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty: - Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zawiadomienie zostanie także opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego: www.olszewo-borki.pl w zakładce „Zamówienia”.
- Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie udokumentowany protokołem, do którego zostaną dołączone zebrane oferty.
- Zamawiającemu przysługuje prawo zamknięcia trybu niniejszego zapytania bez wybrania którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny.